reede, 20. september 2013

Kandidaatide tutvustused

Nr 133 Tõnu Urva
Nr 134 Henn Põlluaas
Nr 135 Matti Nappus
Nr 136 Maie Särak
Nr 137 Meelis Telliskivi
Nr 138 Kaimo Käärmann-Liive
Nr 139 Siiri Käpa
Nr 140 Evelin Povel-Puusepp
Nr 141 Ants Torim
Nr 142 Henn Vaher
Nr 143 Lembit Vares
Nr 144 Ülo Vatsk
Nr 145 Gunnar Lambing
Nr 146 Helle Rätsep
Nr 147 Ego Kaseorg
Nr 148 Maria Paasik
Nr 149 Olev Luhtein
Nr 150 Aado Liblikmann
Nr 151 Alar Ehala
Nr 152 Silvia Kinger
Nr 153 Elle Viljaste


Nr 133 Tõnu Urva
Olen pikaajaline Saue linna kodanik. Õppinud Saue Keskkoolis, Tallinna Ehituskoolis ja Akadeemias Nord. Oman bakalaureuse kraadi õigusteaduse erialal ja töötamise kogemust nii kohalikus omavalitsuses kui ka erasektoris. 2012. aasta maist olen ametis Saue Linnavarahalduse juhatajana. Olen parteitu ja kuulunud Saue Linnavolikogusse 7 aastat.

Oma tööga volikogus tahan kaasa aidata linna jätkusuutlikule arengule, leida lahendusi linnakodanike ja ettevõtjate huvidele suunatud tegevuses. Seisan selle eest, et lapsed saaksid koha lasteaias, gümnaasium säiliks ja meie eakad tunneksid end turvaliselt.

Üles

Nr 134 Henn Põlluaas
Saue linnapea. Sündisin 1960. Lõpetasin Nõmme Gümnaasiumi ja Pedagoogikaülikooli kunstiõpetuse magistrina. Abielus ja kahe lapse isa. Töötanud Kunstimuuseumi teadusliku töötaja, ETV toimetaja, erinevate firmade juhi ja publitsistina. Kuulun mitme ühiskondliku organisatsiooni juhatusse, olen EKRE liige ja kaitseliitlane. Saue volikogu liige 2005. aastast, 2012. aastal valiti mind linnapeaks. Olen kursis Saue probleemide ja vajadustega ning oskan neile lahendusi leida. Pean oluliseks, et Saue oleks kaunis, roheline ja turvaline linn, mille areng liigub positiivses suunas. Seda saab tagada, väärtustades meie elukeskkonda ning lähtudes linna ja elanike vajadustest. Linnapeana olen sellest juhindunud ja luban, et kasutan ka edaspidi oma teadmisi ning kogemusi Saue linna hüvanguks.

Üles

Nr 135 Matti Nappus
Olen sündinud Sauel. Mul on kolm last ja neli lapselast, töötan Tallina Linnatranspordi AS sõiduõpetajana.

Olen teid esindanud teie valitud volikogudes 24 aastat – kahel korral üksikkandidaadina ja ülejäänud kordadel valimisliitudes. Mind on tunnustatud Saue Linna Teenetemärgiga nr 5. Aastal 2009 kandideerisin valimisliidus „Kindlad tegijad – uus tulevik“, jäime alguses opositsiooni, kuid märtsist 2012 asusime tegutsema koalitsioonis. Kuna sotsiaalküsimustega tegelemine on olnud minu põhiülesandeks seni kõikides volikogudes, siis usaldati mulle sotsiaal- ja tervishoiukomisjoni esimehe amet. Viimased sotsiaalhüved, mis Saue volikogu on kinnitanud, olen komisjoni esimehena ette võtnud ja läbi viinud. Aita teist inimest, see on minu põhimõte!

Oman kogemusi, kuidas volikogus teie soove läbi viia. Loodan, et valite mind ka sellel korral.

Üles
 
Nr 136 Maie Särak
Sündisin 1950.a Põltsamaal. Sauel elan abiellumisest saadik 1972. a. Peres on neli poega ja neli lapselast. 1973 lõpetasin TPI-s elektronarvutite eriala elektriinseneri diplomiga, 2006. aastal TÜ Pärnu Kolledži juhtumikoolituse alal. 1978-1994 töötasin Harju EPT-s vaneminsenerina. Jätkasin Sauel töökeskkonnaspetsialistina 2006. aastani. 1998. aastast tänaseni töötan Harju kriminaalhooldusosakonnas Keilas ametnikuna.

Volikokku kandideerijana ei anna ma tühje lubadusi, vaid toetun kandvale reaalsusele, oma teotahtele ning sihikindlusele.

Väärtuslik on suurendada tervena elatud aastate arvu, mitte neid aastaid ainult meditsiini abil suurendada. On oluline jätkuvalt lahendada noorperede ja pensionäride sotsiaalprobleeme. Kujundada Saue Noortekeskusest noorte tööst vabal ajal Kodulinna maja kõigile Sauel elavatele inimestele.

Üles
 
Nr 137 Meelis Telliskivi
Olen neljandat põlve sauelane ja hoolin väga sellest linnast. Olen abielus, peres kasvab kaks last. Magistrikraadi omandasin TTÜ-s. Mul on pikaajaline tootmise ja müügiettevõtete juhtimise kogemus. Kuulun mitmesse heategevusorganisatsiooni. Mulle meeldivad keerulised ülesanded ja nendele lahenduste leidmine. Oskan näha tervikpilti ja julgen vastutada oma tegude eest. Tahan, et linna juhiksid avatud ja ausad inimesed, kes on oma otsustes sõltumatud erakondlikust poliitikast. Linnaelu olulised otsused peavad lähtuma elanike pikaajalistest vajadustest. Pean oluliseks, et lapsed saaksid Sauel jätkuvalt hea hariduse. Soovin, et Saue jääks väikeseks ja armsaks linnaks, kus on kõigil hea ja turvaline elada. Kasutades oma oskusi ja teadmisi, soovin anda endast parima Saue arenguks.

Üles

Nr 138 Kaimo Käärmann-Liive

Olen 37-aastane, abielus, peres kasvab kaks last, Sauel elanud 9 aastat. Tartu Ülikoolis lõpetasin avaliku halduse eriala, täiendanud olen end Taanis Odense Ülikoolis (EL õpingud) ning EBS Juhtimiskoolituse Keskuses (KOV juhtimine).

Algatasin esimese korrusmajas tegutseva Naabrivalve sektori Sauel.

Soovin, et Sauel tervisespordi tegemise võimalused avarduksid. Selleks tuleb linna rajada uusi spordiplatse ja vähemalt üks kaasaegne laste mänguväljak. Pean oluliseks, et linnavõim otsustaks avatult ja arusaadavalt, oleks elanikega kontaktis ka valimiste vaheajal ning nii noored kui vanad saaksid linnajuhtidega suhelda. Kõige olulisem on Sauel kaotada lasteaiajärjekord, anda koolilastele head haridust ja jätkata avatud valitsemisega.

Üles

Nr 139 Siiri Käpa
Olen sündinud 1960. aastal. Elupõlise sauelasena on linna heaolu ja käekäik mulle olulised.

Oman kõrgharidust rahvusvahelise finantsjuhtimise erialal ning pikaajalist tööperioodi finantsjuhi ja tegevjuhina erinevates ettevõtetes. Olen abielus ja kolmele toredale lapsele vanaema.

Ma ei kuulu poliitilisse parteisse, kuid kindla veendumuse ja tahtega soovin jätkata tööd valimisliidus „Kindlad tegijad“. Valimisliidu ja IRL koalitsiooni koostööna on suudetud täita märkimisväärne osa nelja aasta eest püstitatud eesmärkidest üldisele majanduslikult keerulisele perioodile vaatamata.

Aeg toob uusi lahendamist ja elluviimist vajavaid väljakutseid. Pean oluliseks Saue noorema põlvkonna kaasamist linna juhtimisel. Teeme koos Saue linna veelgi kodusemaks ja paremaks linnaelanike huvidest lähtuvalt.

Üles

Nr 140 Evelin Povel-Puusepp
Olen sündinud 1971. aasta südasuvel Keilas. Pere kolis Sauele, kui olin üheaastane. Olen abielus ja kahe suurepärase poja ema.

Tallinna Pedagoogikaülikoolis omandatud filoloogiharidusega olen kogemusi ammutanud tekstitoimetaja ja politseitõlgina. Oluline koht minu elus on kodanikualgatusel ja vabatahtlikul tööl. Armastuses oma kodulinna vastu uurin ja talletan siinset ajalugu, neli aastat olen juhtinud Saue kodu-uurimise seltsingu tegevust.

Saue elu puudutavates olulistes küsimustes olen kaasa rääkinud linnavolikogu kultuuri-, haridus- ja noorsootöökomisjoni liikmena. Olin aktiivselt tegev Saue 20. sünnipäeva tähistamise korraldusmeeskonnas.

Saue on osa minust: aitan tegudega kaasa linna järjepidevale arengule ning rõõmustan kordaminekute üle.

Üles

Nr 141 Ants Torim
Sündisin 1945. aastal Tallinnas. Lõpetasin praeguse Tallinna Reaalkooli ja hiljem Tallinna Polütehnilise Instituudi 1968. aastal soojusenergeetika erialal. Olen abielus, mul on täiskasvanud poeg ja tütar ning kolm lapselast. Sauel töötan alates 1977. aastast, algul Seadistustööde Valitsuses katlamajanduse alal, hiljem Termiks AS-s ja Termiks Konsult OÜ-s juhatajana. Sauel elan 1984. aastast.

Olen olnud kahe linnavolikogu koosseisu liige. Saue Ettevõtete Liidu tööst olen osa võtnud selle asutamisest alates.

Minu eesmärgiks volikogus on kaasa aidata soodsate arengutingimuste loomisel Saue ettevõtetele, mille tulemusena suureneb töökohtade arv ja elanike heaolu.

Üles

Nr 142 Henn Vaher
Olen sündinud Tartus. Sauel elan 1974. aastast. Olen abielus, mul on kaks tütart ja kolm lapselast. Lõpetasin Tallinna Tehnikaülikooli insener-ökonomistina. Käesoleval ajal töötan Saue Linnavarahalduses juhataja asetäitja-haldusjuhina. Olen aktiivselt osalenud Saue ühiskondlikus tegevuses. 1992. aastal asutasime Saue Ettevõtete Liidu, mille juhatuse esimees olin 10 aastat. 1998. aastal asutasime Saue Lions klubi, mille president olin kaks aastat. Olen olnud volikogu liige 10 aastat.

Saue on minu kodu ja tema tulevik on mulle hingelähedane. Valides mind, annan endast parima, et Saue püsiks keskkonnaja ettevõtjasõbralikuna ning oleks jätkuvalt turvaline linn.

Üles

Nr 143 Lembit Vares
Olen sündinud 1949. aastal. Mul on kõrgem tehniline haridus. Sauel elan alates 1986. aastast. Töötan Rae Vallavalitsuses ehitusameti vanemspetsialistina. Enne seda olen töötanud AS Tallinna Vesi vee- ja kanalisatsioonivõrgu direktori asetäitja ametikohal. Sauel olen varem töötanud munitsipaalettevõtte Saurem direktorina.

Saue meeldib mulle kui väike, ilus ja kompaktne linn. Samuti meeldivad Sauel elavad inimesed.
Kui teie, toredad inimesed, toetate minu kandidatuuri, tahaks oma teadmisi ja kogemusi aktiivselt rakendada kodulinna arendamisel ning linnarahva heaolu ja turvalisuse tõstmisel.

Üles

Nr 144 Ülo Vatsk
Olen sündinud Tallinnas, Sauel elan alates 1983. aastast. Oman kõrgemat haridust, lõpetanud Tallinna Polütehnilise Instituudi majandusteaduskonna. Abielus, kolm täiskasvanud last. Hobiks on tennis, millega olen tegelenud alates lapsepõlvest. Vabal ajal püüan Saue lastele õpetada olemasolevate võimaluste piires tennisemängu saladusi ja jagada oma kogemusi, ühtlasi täites antud lubadust, tuua lapsed tänavalt spordi juurde. Kahjuks on sportimistingimused sügis-talvisel perioodil väga kesised. Saue linn vajab uut spordikompleksi. Olen koos toetusgrupiga astunud esimesi samme uue spordikeskuse rajamiseks. Kandideerimisega kohalike omavalitsuse valimistel püüan valituks saanuna saavutada parema koostöö omavalitsuse ja erakapitali vahel, et vajalik spordikompleks saaks ehitatud.

Üles

Nr 145 Gunnar Lambing
Sündinud 22. aprillil 1959. Eestlane. Sauel elanud ligi 25 aastat. Majandusalane kõrgharidus Tartu Ülikoolist. Töökogemused erinevates majandusvaldkondades: riigiametis Rahandus- ja Põllumajandus-ministeeriumis, munitsipaaltasandil, panganduses ja eraettevõtluses. Osalenud kahel korral Saue Linnavolikogu töös. Tegevussuunad: sotsiaaltoetuste süsteemi laiendamine, arstiabi ja hambaraviteenuse jõukohase kättesaadavuse parandamine, lasteaia ja koolikohad kõigile Saue lastele, tasuta koolitoit, prügimajanduse soodsam korraldamine Saue elanikele, uute jalgrattateede rajamine lähiümbruse keskustesse, elamute ühendamine tsentraalsesse vee- ja kanalisatsioonivõrku, jätkuv teede, tänavate ning linna heakorra parandamine, töökohtade loomine.

Alustan eeltoodu elluviimiseks aktiivset poliitilist tegevust kohalike omavalitsuste tulubaasi osa suurendamiseks riigieelarves.

Üles

Nr 146 Helle Rätsep
Sünnijärgselt läänemaalane, kuid tublisti üle poole elust olnud sauelane. Lapsed – kaks poega ja tütar – on täiskasvanud, poegade poolt on kolm lapselast, kellest tunnen suurt rõõmu. Seetõttu tean, kui keeruline on jätkuvalt lasteaiakohtade ja lastehoiuga Sauel. Palju on ette võetud ja palju saab veel teha: eesmärk on, et noored jääks ja tahaks Sauel elada.

Töötan Keila Tarbijate Ühistus marketingiosakonna juhatajana – Saue Kaubakeskuse areng ja tegevus on minu igapäevase töö osa.

Osalen valimisliidu töös teist hooaega. Olin kaasatud planeerimis-, ehitus- ja keskkonnakomisjoni töösse. Usun, et läbi seaduste ja määruste tuleb meil kasutada otsuste tegemisel tervet mõistust ja talupojatarkust. Saue areng meeldiva elukeskkonna suunas on meie kõigi eesmärk – alustades läbisaamisest naabritega ja lõpetades ametnike tegevusega linnavalitsuses.

Üles

Nr 147 Ego Kaseorg
Olen sündinud 1948. aasta lastekaitse päeval. See on nagu sünniga kaasaantud südamelähedane kohustus hoolitseda laste heaolu eest. Kõikidel Saue lastel peab olema sõime- või lasteaiakoht. Koolitoit peab olema kõikidele lastele tasuta. Vähekindlustatud lastega peresid peab toetama vajaduspõhiselt ja mitte sümboolsete summadega. Tean hästi laste ja perede vajadusi, sest olen mitmekordne vanaisa ja vanavanaisa.

Elan Sauel 1967. aastast. Olen lõpetanud Sotsiaal-Humanitaarinstituudi õiguse erialal. Austan seadusi ja jälgin alati, et neid täidetaks.

Sauelased, pean õigeks, et teiegi võtaksite osa, arutame üheskoos, mida teha, et Saue muutuks ilusamaks ja paremaks. Otsustame koos teiega, kuhu kulutada linna raha.

Üles

Nr 148 Maria Paasik
Olen sündinud 13. novembril 1960 Tallinnas. Keskharidus. Olen abielus, kolme täiskasvanud lapse ema ja kahekordne vanaema. Alates 1988. aastast laulan Tallinna Tuletõrjeühingu segakooris “Sõprus”. Autasustatud medaliga “Tallinna Tuletõrjeühing 150”. Osalen laulupidudel.

Peamiste ülesannetena näen Saue linna elu arendamist ning erinevates valdkondades püstitatud eesmärkide edukat täitmist.

Soovin, et iga Saue linna elanik tunneks, et Sauel on hea elada.

Üles

Nr 149 Olev Luhtein
Sündisin 1950. aastal Tallinnas kunstnike perekonnas. Lõpetasin Westholmi Gümnaasiumi ja TTÜ ehitusinsenerina. Sauel elan 26 aastat. Mul on kolm last ning kolm lapselast. Ei kuulu ühtegi erakonda, sest olen neis pettunud. Saue on minu kodulinn ja kodu ei lõpe välisuksega. Põhimõte on, et “kus viga näed laita, seal mine ja aita”. Olin Mereinspektsiooni peadirektori asetäitja, hiljem Keskkonnaministeeriumi osakonna nõunik. Olen Eestit esindanud mitmes rahvusvahelises organisatsioonis. Poliitikas ei sea endale suuri sihte. Kasulik saab olla kodanikuna, kellel on kohalikus omavalitsuses sõnaõigus. Näen mõndagi, mis vajab lahendamist ja uuendamist. Saue peab saama mõnusaks paigaks siin päikese all nii linnakodanikule kui ettevõtjale.

Kui teie häälte toel osutun valituks Saue Linnavolikokku rakendan oma teadmisi ja kogemusi linna heaks.

Üles

Nr 150 Aado Liblikmann
Sündisin Tallinnas 7. aprillil 1936. Lõpetasin 1954 Tallinna Kommunaal- Ehitustehnikumi soojustehnika erialal. Töötasin projekteerijana kuni 1963. aastani, pärast seda olen töötanud tehnilise järelevalve asutustes. Käesoleval ajal töötan Inspecta Estonia OÜs eksperdina.

Harrastuseks on triatlon, millega tegelen juba üle paarikümne aasta. Parimad saavutused on Veteranide Maailma Mängudel saavutatud esikoht ja Euroopa Meistrivõistluste teised ja kolmandad kohad. Olen LC Saue klubi liige.

Sauel elan 1960. aastast ja olen kursis kohalike probleemidega. Ühena neist näen, et Saue keskuse kujundamine toimuks vastavalt sauelaste huvidele, mitte teatud kildkonna huvisid silmas pidades.

Valides mind, annan endast parima, et kaasa lüüa Saue linna arengus.

Üles

Nr 151 Alar Ehala
Sündinud 1954.a Tallinnas. Keskharidus. Lõpetanud 1993. aastal Kaitsejõudude nooremohvitseride kursuse, 1995-2003 osalenud Taani Kodukaitse Akadeemia erinevatel juhtumi- ja väljaõppekursustel. 1990. aastast Kaitseliidus, tegevteenistuses aastani 2005. Auastmelt kapten. Täna töötan Kaitseliidus kinnisvarahaldurina.

Olen jälginud Saue arengut linna loomisest peale ja pean vajalikuks muuta linnajuhtimine kodanikukeskseks ja läbipaistvaks, kus erakondlikud ambitsioonid on viidud miinimumini. Eelkõige on selleks vaja kaasata otsustusprotsessi linnakodanikke ja suunata nende aktiivne tegevus kogukonna heaolu tagamiseks. Minu juhtlause valimisliidu „Kindlad tegijad“ eduka tulemuse saavutamiseks ja edasiseks tegevuseks on: linnaeluks vajalike valdkondade kompleksne arendamine läbi kaasamise!

Üles

Nr 152 Silvia Kinger
Olen sündinud 1991. aastal ja kolmandat põlve sauelane. Lõpetasin Saue Gümnaasiumi 2010. aastal ning olen lõpetamas TTÜ Tallinna Kolledži majandusarvestuse eriala. Gümnaasiumis olin tegev õpilasesinduses, osalesin kooli raadio töös ja paljudes erinevates valdkondades, mida Saue koolil oli pakkuda. Olen heategevusliku organisatsiooni Leo Laagri asutajaliige ja 2013/2014 hooajal klubi president.

Olen kokku puutunud Saue noorte erinevate probleemidega ning pean väga oluliseks, et noorte soovid ja arvamused jõuaksid linnaelu otsustajate ringi.

Soovin, et noored tahaksid Sauele jääda ja tagasi tulla pärast õpinguid ning eemalolekuid.

Üles

Nr 153 Elle Viljaste
Olen sündinud Tallinnas. Sauel elan 1971. aastast. Mul on kaks poega ja kaks pojapoega. 1983. aastal lõpetasin TPedI matemaatika-füüsika õpetajana. 2007. aastal omandasin Tallinna Ülikoolis haridusteaduse magistri kraadi. Ei ole ühegi erakonna liige. Töötan Saue Gümnaasiumis alates 1986. aastast matemaatikaõpetajana. Aastal 2012 valiti mind Saue aasta õpetajaks.

Pean oluliseks, et Sauel oleks turvaline elada. Et lapsed ja noored saaksid omandada kvaliteetse hariduse oma kodukohas, kaasaegsete tingimustega koolimajas ning et neil oleks võimalik tegeleda oma huvialadega.

Leian, et linna juhtimine peab olema linnaelaniku keskne ega tohi lähtuda kellegi erakondlikest või omakasupüüdlikest huvidest.

Üles

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar